تعریف، مهارتها و نمونههای مشتری مداری
ژانویه 29, 2024مدل رفتاری دیسک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
فوریه 6, 2024حضور آنلاین کسب و کار شما به مشتریان کمک میکند تا برند شما را پیدا کنند. اما قبل از آنکه از وجود شما آگاه شوند و به آنها کمک میکند تا قبل از خرید دربارهی شما اطلاعاتی را بدست آورند. در نهایت، تمام این اطلاعات نقشی در تصمیم خرید مشتریان ایفا می کند.
در زیر به 16 روش موثر برای ساختن برند با حضور آنلاین را بررسی میکنیم.
1. ساخت یک لیست ایمیل.
یکی از بهترین روشها برای ایجاد حضور آنلاین، ایجاد و توسعه یک لیست ایمیل از مشتریان است. این لیست ایمیل به شما امکان میدهد که با مشتریان فعلی و آینده خود به صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه ارتباط برقرار کنید. برای توسعه لیست ایمیل خود، میتوانید محتوایی را که کاربران باید برای دریافت آن ثبت نام کنند، ایجاد کنید. علاوه بر این، میتوانید از یک تبلیغ استفاده کنید. در وبسایت و صفحات رسانههای اجتماعی خود از یک خبرنامه استفاده کنید. شما میتوانید از ابزارهای موجود در سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای ایجاد فرمها، CTAهای پاپآپ یا فرمهای آنلاین استفاده کنید که برای جمعآوری آدرسهای ایمیل طراحی شدهاند. به عنوان مثال، HubSpot ابزارهای CMS رایگان، ابزار بازاریابی ایمیل، فرمهای پاپآپ رایگان و سازنده فرم آنلاین رایگان را برای کمک به ساخت یک لیست ایمیل ارائه میدهد. به علاوه، ممکن است به دنبال بررسی MailChimp یا GetResponse باشید.
2. مسلط شدن بر SEO
با تغییر الگوریتمها هر روز، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) یکی از بهترین راهکارها برای برندسازی حضور آنلاین شما است. قدم اول برای ظاهر شدن آنلاین هنگامی که مردم در حال جستجو هستند، مسلط شدن بر SEO است. SEO را میتوان به دو دسته – SEO داخلی و SEO خارجی – تقسیم کرد. SEO داخلی همه چیز درباره محتوا است. شما باید از تحقیقات کلیدی استفاده کنید، لینکهای داخلی و خارجی را درج کنید، و محتوای آموزشی ایجاد کنید که احتمالاً با جستجوهای مخاطبین هدفتان مطابقت داشته باشد. در SEO خارجی، شما به موارد فنیتر توجه خواهید کرد. به عنوان مثال، شما باید مطمئن شوید که سایت شما به درستی تنظیم شده است، ساختار URL ساده دارد، و به سرعت بارگذاری میشود. علاوه بر این، SEO خارجی شامل ساخت بازخورد بازدیدکننده با بازخوردهای معتبر است. همچنین میتوانید از ابزارها و ابزارهای بازرسی وب سایت استفاده کنید تا هم SEO صفحه خود و هم SEO خارجی خود را بهینه سازی کنید. در نهایت، اگر میخواهید در گوگل ظاهر شوید، حساب Google My Business را ایجاد کنید و از برنامهریز کلمات کلیدی گوگل استفاده کنید.
3. ایجاد ارزش.
در کل، هدف برند یا شرکت شما پول درآوردن است. اما قبل از آنکه بتوانید پول درآورید، باید ارزش ایجاد کنید و متمرکز بر مشتری باشید. یک راه برای ایجاد ارزش، ارائه محتوای آموزشی و رایگان آنلاین است. این نه تنها برای مشتریانتان مفید است، بلکه حضور آنلاین شما را نیز بهبود میبخشد. برای شروع، لیستی از نقاط ضعف و انگیزههای مشتریان خود را بنویسید. به عبارت دیگر، به نمونه مشتریان خود نگاه کنید. بر محتوایی که به سوالات آنها پاسخ میدهد که چه اطلاعاتی به مشتریان شما کمک میکند تمرکز کنید ؟ این پایهی استراتژی محتوای شما خواهد بود. یک راه دیگر برای ایجاد ارزش آنلاین، دادن مشاوره است. شما میتوانید این کار را از طریق پاسخ به نظرات، یا تولید یک پادکست انجام دهید. هرجا که مشتریان شما سوال دارند، شما باید به آنها پاسخ دهید.
4. فعال آنلاین باشید.
برای ظاهر شدن آنلاین، شما باید فعال آنلاین باشید. این شامل تهیه محتوای منظم و انتشار در وبسایت و حسابهای رسانههای اجتماعی شما می باشد. به علاوه، شما باید در محیط های دیگر نیز فعال باشید. مثلا، شما باید با دنبالکنندگان و مشترکان خود در رسانههای اجتماعی در ارتباط باشید. اگر موضوعی در حیطه کسب و کار وجود دارد میتوانید درباره آن با مشتریان خود گفتگو کنید.
5. تجزیه و تحلیل نتایج خود.
با شروع چند تاکتیک برای ساخت حضور آنلاین، بسیار مهم است که نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید. من پیشنهاد میکنم که استراتژیهای خود را آزمایش کنید تا بفهمید چطور عمل میکند و چطور عمل نمیکند. برای آزمایش نتایج خود، ابتدا تصمیم بگیرید که چه معیارهایی را دنبال میکنید. اگر در حال کار بر روی SEO خود هستید، ممکن است نتایج موتور جستجو را در گوگل ردیابی کنید. از طرف دیگر، اگر در حال ساختن یک لیست ایمیل هستید، ممکن است تعداد مشترکین، تعداد بازدیدها را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که این استراتژیها برای مدت زمان طولانی هستند. برخی از آنها ممکن است برای تولید نتایج به زمان نیاز داشته باشند. به علاوه، برخی از آنها ممکن است برای پیگیری سختتر باشند ، مانند شناخت برند.
6. پذیرش انجمنهای جدید.
هنگامی که شبکههای اجتماعی یا وبسایتهای محبوب جدیدی ظاهر میشوند، یکی از اولین افرادی باشید که آنها را به کار ببرید. برای برنده شدن از این فرصتها بسیاری مزایا وجود دارد. اول، اگر از اولین افراد باشید، رقابت کمتری وجود دارد. دوم، بیشتر این وبسایتها در ابتدای کار خود رایگان هستند و نرخ اشتراک بالایی ندارند. اخبار مرتبط با حوزه کسب و کار خود را بخوانید و در وبسایتهای جدید و آیندهنگر تحقیق و پژوهش کنید.
7. حضور در رسانههای اجتماعی.
دررسانههای اجتماعی بودن این روزها یک ضرورت است. در واقع، از سال 2019، 3.2 میلیارد نفر در سراسر جهان در رسانههای اجتماعی حضور دارند، بنابراین رسانههای اجتماعی یک ابزار کلیدی برای رسیدن به مخاطبین مورد نظرتان میباشند. حضور در رسانههای اجتماعی اعتماد به نفس در مشتریان و مشتریان آیندهتان ایجاد میکند. مثلا، اگر ببینیم که شرکتی حضور در رسانههای اجتماعی ندارد، اعتمادمان را به آن از دست میدهیم و مطمئن نیستیم که آیا وجود دارند یا خیر. به علاوه، رسانههای اجتماعی راه بسیار خوبی برای افزایش اعتبار و شهرت شما و نمایش برندتان هستند. وقتی مشتریان جدید در حال تحقیق درباره برند شما هستند، اولین جایی که به دنبال شما میگردند، رسانههای اجتماعی است تا ببینند چه محتوایی را منتشر میکنید و چه چیزی در مورد شما میگویند.
8. ایجاد وبسایت.
برای نمایش آنلاین، باید وبسایتی آنلاین داشته باشید. علاوه بر رسانههای اجتماعی، یکی از اولین مکانهایی که مردم به آن مراجعه میکنند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت شما، وبسایت شماست. وبسایت شما جایی است که میتوانید برند خود را از طریق رنگها، فونتها، متن، ویدیو و تصاویر نشان دهید. شما به توقعات و نیازهای خریداران خود می پردازید و یک راهحل برای مشکلات آنها ارائه میدهید.
برای ایجاد یک وبسایت، میتوانید از بسیاری از سایتهای مدیریت محتوا (CMS) استفاده کنید، از جمله HubSpot، Wix، WordPress و Squarespace. ابزارهای رایگان CMS HubSpot شامل ویژگیهای زیادی برای ایجاد وبسایت بهصورت ساده و سفارشی سازی شده است.
9. تولید محتوا.
هر چه بیشتر محتوا تولید کنید، فرصتهای بیشتری برای نمایش آنلاین خود دارید. داشتن حضور آنلاین به معنای نمایش در موتورهای جستجو، در رسانههای اجتماعی، و در سایتهایی مانند یوتیوب است. برای شروع تولید محتوا، استراتژیهایی که میخواهید در آنها نمایش داشته باشید را بررسی کنید. آیا میخواهید در فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، پینترست، اتسی، پوشمارک، گودریدز، یا آمازون حضور داشته باشید؟ سایتهایی که مشتریان شما در آنها فعال هستند (بر اساس تحقیقات مشتری) را اولویتبندی کنید و محتوایی را که برای این مشتریان بهترین است را ایجاد کنید. برای مثال، با یوتیوب، ایدههای ویدیویی بهاشتراک بگذارید – در حالی که در اینستاگرام، ایدهها و عنوانهای تصویری را بیان کنید.
10. شخصیتبخشی به برند خود.
ساختن حضور آنلاین بسیار شبیه به ساختن برند است. یکی از تاکتیکهایی که بسیاری از شرکتها برای ساخت برند استفاده میکنند، شخصیتبخشی به برند خود است. به عنوان مثال، The Skimm، یک خبرنامه روزانه، زمانی که در سال 2012 تأسیس شد، برند خود را شخصیتبخشی کرد. بنیانگذاران یک شخصیت به نام دختر The Skimm ایجاد کردند. این شخصیتبخشی برند آنها بود. آنها از خواستهها، ناخواستهها، سن، شغل، وضعیت مالی، و حس طنز او آگاه بودند. با شخصیتبخشی به برند خود، شرکت توانست نظر مخاطبان هدف خود را جلب کند و همچنین باور و ارزشهای خود را حفظ کند.
11. با تبلیغات آنلاین آزمایش کنید.
یک راه حل سریعتر برای ساخت حضور آنلاین از طریق تبلیغات آنلاین است. اگر آگهی شما در نتایج جستجوهای بالا ظاهر شود، شناخت برند و دیده شدن آنلاین شما افزایش خواهد یافت. میتوانید در موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو، و بینگ تبلیغ کنید. به علاوه، میتوانید به تبلیغات رسانههای اجتماعی نگاه کنید. فیسبوک، اینستاگرام، و یوتیوب به خاطر گزینههای تبلیغاتی خود شناخته شدهاند. قبل از شروع به تبلیغات آنلاین، فکر کنید چه میخواهید تبلیغ کنید. آیا میخواهید یک پیشنهاد محتوای خاص را تبلیغ کنید؟ به عنوان یک انتخاب دیگر، شاید بخواهید خبرنامه ایمیل خود را تبلیغ کنید؟ هنگامی که انتخاب میکنید چه چیزی را میخواهید تبلیغ کنید، همچنین باید تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم برای تبلیغ آن بهتر است (به این معنا که مخاطبان مناسبی را دارد)
12. تحقیق درباره بازاریابی اثربخش
برای حضور فعال در جامعه خود، ارتباط با معروفترین افراد در حوزه خود بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال، اگر شما محصولات زیبایی را فروش میدهید، ممکن است به تحقیق درباره افراد معروف زیبایی در یوتیوب و اینستاگرام بپردازید. بسیاری از مصرفکنندگان قبل از خرید محصول، به نقدها و تبلیغات صادقانه افراد معروف مراجعه میکنند. علاوه بر این، بازاریابی تحت تأثیر به کسب شناخت درباره برند آنلاین شما کمک میکند. هر چه بیشتر مردم درباره شما صحبت کنند، شما نیز در اینترنت بیشتر دیده خواهید شد.
13. رقابت کنید.
زمانی که در حال ساخت حضور آنلاین هستید، به یاد داشته باشید که رقابتی باشید. بررسی کنید که رقبای شما چه کارهایی انجام میدهند و ببینید آیا این یک استراتژی خوب برای کسب و کار شما هم است یا نه. همچنین میتوانید از رقبای خود استفاده کنید تا ببینید چه چیزی را از دست دادهاند. آیا یک شکافی وجود دارد که آنها پر نکردهاند؟ چه اطلاعاتی مشتریان میخواهند که رقبای شما ارائه نمیدهند؟ بررسی رقبا به شما ایدههایی برای محتوا و استراتژیها میدهد. اگر مطمئن نباشید که رقبایتان چه کار میکنند، قادر به رقابت یا برتری نخواهید بود.
14. برقراری روابط.
برقراری روابط با افراد در حوزه کسب و کار شما یک راه مهم برای ساخت حضور آنلاین شماست. به عنوان مثال، اگر با نویسندگان وبلاگ یا پادکستهایی در حوزه کسب و کار خود رابطه داشته باشید، ممکن است شما را در محتوای خود معرفی کنند. شاید از شما بخواهند تا مهمان نویسنده باشید یا در پادکست آنها حضور داشته باشید. رقابت با دیگران درحوزه کسب وکار شما در نهایت به شما کمک میکند تا در فضای مجازی دیده شوید.
15. در جایی که مخاطبان شما هستند، حضور داشته باشید.
برای حضور آنلاین، باید بدانید مخاطبان شما کجا هستند. اگر مخاطبان شما در اینستاگرام هستند، اما در توییتر حضور ندارند، نباید تمام تلاش خود را در توییتر بگذارید. برعکس، باید استراتژی محتوا و تبلیغ خود را روی اینستاگرام تمرکز کنید.
این استراتژیهای بازاریابی به شما کمک میکنند تا حضور آنلاین خود را ایجاد کنید، برند خود را ایجاد کنید و به شهرت برسید. ساخت حضور آنلاین نیازمند تلاش است، در طول زمان فروشهای شما افزایش یافته و نسبت به برند شما شناخت بهتر ایجاد خواهد شد.